Replika Jak -3

Stíhací letoun Jak-3 byl oproti svému předchůdci Jak-1 důkladně odlehčen, dostal menší křídlo s menším rozpětím i nosnou plochou, poháněla jej výkonnější verze motoru Klimov M-105 (VK-105PF-2 s vyššími výkony v letových hladinách do 2000 metrů) a silnější výzbroj. Řada drobných změn zlepšila aerodynamiku draku letounu. Výsledkem změn byly vyšší výkony (jak rychlost v horizontu, tak i stoupavost), zlepšily se manévrovací schopnosti i letové vlastnosti. První prototypy byly zkoušeny v dubnu 1943. Stroj byl postupně dále modernizován, posléze dostal silnější motor i silnější výzbroj. Na sklonku druhé světové války vznikla jeho nejvýkonnější verze Jak-3U (Jak-3 VK-107A), poháněná novým, výkonnějším motorem Klimov VK-107, která dosáhla maximální rychlosti 720 km/h ve výšce 5750 m. Jak-3 byl jedním z posledních stíhacích letadel s pístovým motorem. (zdroj Wikipedia)

Jakowlew_Jak-3M

Z tohoto tipu si vzali mustr kamarádi ze sdružení ultralehkého létání Trutnov "Dračí letka" pro stavbu repliky stíhačky Jakowlew Jak-3 v ULL provedení. A posuďte sami, jak se jim to povedlo.

Jakowlew_Jak-3M

Jak - 3 vytažený z hangáru před celkovou kontrolou.

Jakowlew_Jak-3M

Jakowlew_Jak-3M Jakowlew_Jak-3M

Připevnění Jaka k betonovému podkladu před motorovou zkouškou. Jak je osazen motorem SUZUKI 2,5 l - 6V.

Jakowlew_Jak-3M

 

Dim lights Embed Embed this video on your site

 

Motorová zkouška po znovuseřízení motoru.

Dim lights Embed Embed this video on your site

 

Jedeno z prvních zkušebních poskakování do kopce a z kopce. Při zkoušce docházelo k přetáčení motoru a tak znovu rozdělat kryt a nové seřízení motoru včetně nového nastavení vrtule.

Dim lights Embed Embed this video on your site

První větší zálet byl proveden 14. listopadu 2012.


 

duben 2024
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Blížící se akce

Kalendář akci KLeMČR

V odkazu najdete všechny plánované akce KLeMČR pro rok 2021.


Statistiky

TOPlist