Pozor na staré Li-polky
O tom jak se chovat a nabíjet baterie Li-Pol již bylo napsáno mnohé. Ať v modelářských časopisech, tak i na diskusních fórech na internetu. Chtěl bych se však s Vámi podělit o vlastní zkušenost. S bateriemi Li-Pol létám již několik let, pro nabíjení jsem si tenkrát pořídil nabíječku Schulze 636+ a balancér. Loni jsem po 2 letech provozu vyřadil baterie Mystery 2.200 mAh. Neměly již dostatečný výkon ani pro létání s EPP modelem. Baterie jsem si nechal pro náhodné příležitosti ( zkoušky, seřizování modelu a pod. ). Použil jsem je jen jednou a od té doby ležely ve skříni v boxu spolu s ostatními články. Jednou za 1/2 roku jsem je zkontroloval, dobil a nechal dál v klidu.
Až do včerejška, kdy jsem je opět baterie vyndal s tím, že je znovu zkontroluju, popřípadě dobiju a zase uložím k zimnímu odpočinku. Bohužel se tak již nestalo. Baterky jsem si nechal na stole a věnoval se jiné práci. Po chvíli slyším jakési syčení. Pátrám o původu onoho zvuku a protože moc možností nebylo a tak jsem po chvíli zdroj syčení identifikoval. Přiblížil ucho k bateriím a v tom se to stalo. Baterie se roztrhly a vystřelily obsah jednoho článku ven. Naštěstí nezačaly hořet a já včas hlavou ucuknul. V podstatě se až na příšerný smrad a vynadání od manželky nic nestalo.
.... pohled na vystřelený vnitřek baterie
...... prázdný prostřední článek
Docela mě děsí myšlenka, jak by to asi dopadlo, stát se to v době kdy nikdo není doma a baterie začaly hořet.
< Předchozí | Další > |
---|