Pozor na staré Li-polky

O tom jak se chovat a nabíjet baterie Li-Pol již bylo napsáno mnohé. Ať v modelářských časopisech, tak i na diskusních fórech na internetu. Chtěl bych se však s Vámi podělit o vlastní zkušenost. S bateriemi Li-Pol létám již několik let, pro nabíjení jsem si tenkrát pořídil nabíječku Schulze 636+ a balancér. Loni jsem po 2 letech provozu vyřadil baterie Mystery 2.200 mAh. Neměly již dostatečný výkon ani pro létání s EPP modelem. Baterie jsem si nechal pro náhodné příležitosti ( zkoušky, seřizování modelu a pod. ). Použil jsem je jen jednou a od té doby ležely ve skříni v boxu spolu s ostatními články. Jednou za 1/2 roku jsem je zkontroloval, dobil a nechal dál v klidu. 
Až do včerejška, kdy jsem je opět baterie vyndal s tím, že je znovu zkontroluju, popřípadě dobiju a zase uložím k zimnímu odpočinku. Bohužel se tak již nestalo. Baterky jsem si nechal na stole a věnoval se jiné práci. Po chvíli slyším jakési syčení. Pátrám o původu onoho zvuku a protože moc možností nebylo a tak jsem po chvíli zdroj syčení identifikoval. Přiblížil ucho k bateriím a v tom se to stalo. Baterie se roztrhly a vystřelily obsah jednoho článku ven. Naštěstí nezačaly hořet a já včas hlavou ucuknul. V podstatě se až na příšerný smrad a vynadání od manželky nic nestalo.

Baterie Li-Pol Mystery 2.200 mAh Baterie Li-Pol Mystery 2.200 mAh

.... pohled na vystřelený vnitřek baterie

Baterie Li-Pol Mystery 2.200 mAh Baterie Li-Pol Mystery 2.200 mAh

...... prázdný prostřední článek

Baterie Li-Pol Mystery 2.200 mAh Baterie Li-Pol Mystery 2.200 mAh

Docela mě děsí myšlenka, jak by to asi dopadlo, stát se to v době kdy nikdo není doma a baterie začaly hořet.

 


 

Mini Hawk II

Jak jsem slíbil, uveřejňuji pokračování ze stavby modelu Mini Hawk D. Bohužel  stavba mi nejde tak rychle jak jsem si představoval. Díky nedostatku času model stavím především v nočních hodinách. Možná, kdybych nemusel čekat až uschne lepidlo či barva, stavba by šla rychleji. Pokud ale půjde vše tak, jak jsem si naplánoval, mohl bych mít do konce týdne model postavený i s většinou vybavením.


Sestavený model před povrchovou úpravou



Model jsem natřel vodou ředitelnou barvou Sokrates.


Zato Martin, ten má hotovo, ustrojeno a ve čtvrtek 20. října provedl i první zálet. Obavy z toho, jestli Hawk poletí se ihned po startu rozplynuly. S radostným jejda, ono to letí si ulevil. Z letu se jim podařilo natočil i video.

Dim lights Embed Embed this video on your site

 

 


 

 

Mini Hawk

Již v létě jsem začal přemýšlet s čím by se dalo létat v zimě. Mou představou bylo něco malého, konstrukčně nenáročného s rozpětím do 1000 mm pro létání na sídlišti za barákem. Mé přemýšlení vyřešila výstava Model Hobby 2011. Sice jsem osobně na výstavě nebyl, ale kamarádi modeláři z ní dovezli výstavní magazín. S chutí jsem v něm na letišti zalistoval a hned mě upoutal plán Jaromíra Pipeka Mini Hawk D. Model je stavěn z depronu o rozpětí 600 mm. Nejsem sice příznivcem materiálu EPP, ESP či jim podobných, v dnešní době tak populárních, ale proč to jednou nezkusit.

Stejně jsme s Martinem Pacákem již v srpnu přemýšleli co za model pro společné zimní polétání na sídlišti. Model Mini Hawk D jako by k tomu byl předurčen. Ještě na letišti začala polemiky, z jakého že by to šlo postavit materiálu, když není depron. Již si nepamatuji, jak přesně to bylo, ale návrhů bylo dost. Jedním z nich byl i sehnat ESP a nechat jej rozřezat na 3mm desky. Veškeré návrhy padli při sehnání 3 mm depronové desky o rozměrech 800x1000 mm za 135 Kč.  Martin překopíroval stavební plán a začal se stavbou. A protože se s vervou pustil do práce, do týdne měl hotovo včetně vybavení a povrchové úpravy. Model postavil přesně podle plánu, tedy v rozpětí 600 mm.



hotový trupu

trup po povrchové úpravě

Martinův hotový model

Pro mé oko se mi velikost modelu zdála malá a tak jsem plán zvětšil o 33%. Model vyšel v rozpětí 800 mm což bylo přesně na šířku depronové desky. Stavbu jsem začal v pátek 7. října v noci vyřezáním  křídel, VOP, SOP, bočnic trupu a přepážek z 3 mm depronu. Následovalo slepení přepážek z balsy a vyřezání  překližkových částí. Vše se dá stihnout za jeden večer.

Vlastní stavbu jsem začal stavbou trupu. Po slepení bočnic v zadní části následovalo vlepení jednotlivých depronových a balsových přepážek a přilepením překližkového držáku motoru. Stavbu trupu jsem zakončil přikrytím horních a dolních částí trupu a vlepením podvozku.

Další fotografie ze stavby budou následovat


 

 
září 2017
Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Blížící se akce

Kalendář akci KLeMČR

V odkazu najdete všechny plánované akce KLeMČR pro rok 2016.


Statistiky

TOPlist